بنیتا فرشته ی مامانبنیتا فرشته ی مامان، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

یکی یکدونه من

چهارشنبه سوری

1393/2/13 12:53
نویسنده : مامان سارا
148 بازدید
اشتراک گذاری

دختر عزیزم :

آخرین چهارشنبه قبل از تحویل سال جدید را چهارشنبه سوری میگویند و غروب سه شنبه مهم است نه خود چهارشنبه. جشن چهارشنبه سوری یکی از مراسم بسیار جذاب و مفرح ما ایرانیان به شمار می آید.. سور به معنی سرخ می باشد و چون این جشن با برپا کردن آتش همراه است به این نام مرسوم گردید. آتش در بین ما ایرانیان مظهر نابودی تاریکی و سیاهی است. این دو واژه همان پلیدی و اهریمن هستند و روشنایی آتش پاکیزگی، طراوت، زندگی و سلامتی، سازندگی و پیشرفت را به همراه دارد. همچنین با کمک آتش و نور که سمبل های خوبی هستند افراد امیدوارند که راه خود را در آخرین شبهای تاریک سال پیدا کنند و به روزهای آغازین بهار برسند.

 

اون قدیم قیدیم ها ، وقتی که مامان و بابا کوچولو بودن مراسم چهارشنبه سوری مثل الان نبود که فقط صدای ترقه به گوش برسه و جذابیت نداشته باشه.یادم هست اون موقع ها عصر که می شد بزرگترها برامون آتیش با چوب درست می کردند و ما هم با یک ذوق وصف نشدنی از روش می پریدیم .آخر شب که می شد با بچه های همسایه روی خودمون رو با چادر می پوشوندیم و می رفتیم قاشق زنی .صاحب خونه هم یک عالمه آجیل و شیرینی و میوه و ... بهمون می داد. خیلی برامون جالب بود این روز.یادش به خیر واقعا.

دختر نازم ولی امسال چهارشنبه سوری با همیشه فرق می کرد .یک رنگ و بوی خاص دیگری داشت.آخه عشق مامان به دنیا اومده بود و به جمع ما پیوسته شده بود.هرچند که توی عکس ها نیستی .قلب مامان توی خونه مادرجون تخت خوابیده بود و مامان سارا هم از دم درب خونه تکون نمی خورد امسال که نکنه عزیز دلش از خواب ناز بیدار بشه و مامان سارا کنارش نباشه.ان شالله سال دیگه تو هم مثل گیلدا و کیان می تونی روی پاهای کوچولوت بایستی و با بابا از روی آتیش بپری و کنار آتیش عکس یادگاری بگیری عزیزم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)